A képeken szereplő személyek nem járultak hozzá a róluk készült fotók más weboldalon történő megosztásához, csak kizárólag a jelen blogon. Az oldalon MEGJELENT ÍRÁSOKAT ÉS FÉNYKÉPEKET A SZERZŐI JOGRÓL SZÓLÓ 1999. ÉVI LXXVI. TÖRVÉNY ÉRTELMÉBEN AZ ENGEDÉLYEM NÉLKÜL MÁSHOL KÖZZÉTENNI TILOS.

2016. szeptember 23.

Jókedvű "zsiványok" avagy kirándulás a Pilisben

OKT-15   Sorszám: 76

Pilisszentkereszt - Kakas-hegy - Zsivány-sziklák - Dobogókő

Ha étkezni akartunk volna itt bőven lehetett volna azt is, helyekben álltak az út mentén a bográcsok, (és sajnos a műanyag tányérok is).
Így aztán szinte menekültünk az erdőbe, de ott se lettünk sokkal kevesebben. Pompásabbnál-pompásabb hétvégi házak mellett vezetett az út. Igazság szerint azonban akkora volt a forgalom, hogy emiatt nem tudtuk tiszta szívből irigyelni a tulajokat. Talán egy csendesebb részen...... Ha lesz olyan.

Kb. eddig bírtam visszatartani a srácokat a hátizsák tartalmának megdézsmálása elől. Indulás után közvetlen mind megéheznek valahogy. Ki érti ezt!?
Rövid séta után értük el a Zsivány sziklákat. Igazából még csak sejtettük, hogy pár méterre lehet, amikor egy jó 25 fős 16-18 éves fiatalsereg mellőzött el minket, megrohamozva a sziklákat. Mire odaértük alig volt egy talpalatnyi hely, ahol ne lettek volna. Azért hármasba leereszkedtünk a sziklák közé, ha már itt járunk ne mennyük csak úgy tovább. L. persze nem mert lejönni, pedig a botomat eddigre már ráhagyományoztam, de így sem érezte magát elég bátornak. Ráhagytuk a dolgot, ismerjük már annyira hogy tudjuk, semmi értelme nyaggatni. Pár képet sikerült csak lőnöm úgy, hogy idegenek ne legyenek rajta. Persze L-t sem tudtam fotózni, szokás szerint mindent megtett, hogy elkerülje az objektívemet. Naná hogy a ládáról is lemondhattunk. :( Az, hogy a telefonomon a program időközben megszűnt mérni a túrát már meg sem lepett, időnként csinál ilyet......

V. és O. terepfelmérésen a zsivány szikláknál

Azért pár méterrel arrébb sikerült két szép fotót készítenem, hála ennek a  szépséges fának:

Innentől kezdve viszont fokozatosan ritkultak a szembejövők, és a mellékes turistautakon haladók is. A telefon tanulsága szerint a körtúra útvonala néha párhuzamosan futó kisebb mellékutakra vitt volna minket, de mi tartottuk a kijelölt kéktúra útvonalat. Lájtos kis ereszkedő volt tulajdonképpen egész a településig. Két alkalommal kellett átvágnunk a hegyekben kanyargó Dobogókői úton. Itt nem árt figyelni, mert az éles kanyaroknál bár halljuk ha autó közeledik, de  a biciklistákat nem feltétlenül....

Könnyű, kellemes szakasz

Végül elértük Pilisszentkeresztet.

Itt jutottunk ki az erdőből.

A falucska kicsiny főterénél (?) pecsételtünk a bolt falán lévő pecsételőhelynél. Egyrészt ebben szó szerint belebotlottunk, másrészt a másik egy kocsma pultjánál lenne. Egy fa köré bájos pad van téve, ide pakoltunk le, és szedtük elő a füzeteket, majd irány a pecsételés. A gyerekekén persze itt sem sikerült. Ezen a ponton jelentettük be, hogy el kell fogadniuk, innentől mi pecsételünk! Sajnos későn vettük észre, hogy a hely bőven el van aknásítva a kiskedvencek által, amibe ezúttal én gyalogoltam bele. :( Négyzetméterenként egy kutyakaki, ilyet még nem láttam). Szerencsére kicsit arrébb egy másik pad is van, mellette kúttal, ahol letudtam mosni a cipőmet. Hogy ívóvízzel szolgál e azt sajnos nem tudom. Egyébiránt egész kékúton nem találtunk forrást, így érdemes elegendő vizet pakolni. Itt ettük meg banánkánkat is, és egyben be is fejeztük ez alaklomra a kéktúrát. Amit innen haladtunk az vagy nem a kéktúra útvonala, vagy pedig az eddig megtett táv visszafelé.

V.-vel rövid tanácskozást tartottunk hogy merre tovább. Én mentem volna a szurdok felé, mint az egész kirándulás célpontja felé, de V. tanácsolta, hogy menjünk előbb a ládákhoz. Az órára ekkor még nem igen néztünk....
Kis 1,5 km-es kitérő után a falut átszelve jutottunk el a ciszterci kolostor romjához. Itt is 4-5 autó parkolt már mire odaértünk, és voltak hozzánk hasonló vándorok is. Itt érzékeltük először, hogy milyen meleg is van. Az egész völgyben nagyon párás volt az idő.

Egyébként bájos hangulatú falucska, érdemes elbóklászni benne, ha az idő engedi. Útközben találtunk egy cukrászdát is, ahol esetleg pisilni, és uzsonnázni lehet!

Remélem nem bántok meg senkit, ha azt mondom, én nem érzékeltem semmit a hely szelleméből. Talán a szikláknál is tapasztalt tömegérzés, vagy a ládák kutatása miatt, nem tudom, de nem fogott meg a hely szelleme. Ráadásul, egy csomó időt elpocsékoltunk, de nem találtuk a ládákat. :( A párás idő és a sikertelenség nyomottá tett minket, ez volt a túra mélypontja....A forrást azért megleltük ugyan, de palackba nem lehet vizet merni belőle, olyan alacsonyan van.
Mivel 15 óra volt már ekkor hamar felmértük, hogy a tanösvényt nem tudjuk lejárni. Ha az eddigi út 3 óra volt, akkor a nagyobb rész legyaloglása minimum ugyanannyi, arról nem beszélve, hogy immár felfelé....

Szóval lemondtunk a szurdokról és elindultunk visszafelé.

Útközben az egyik pihenő padnál elfogyasztottuk az ebédnek szánt szendvicseket. Meglepően jól haladtunk felfelé az emelkedőn. Nagyon lágyan emelkedik, a gyerekeknek sem volt semmi gondja vele, persze túrabottal könnyen csapatnak. :D  Mi is úgy éreztük, hogy ez az egyik legkönnyebb túránk a távolsághoz mérten, a pára is kevesebb itt, visszatért a jókedve csapatunkba! :)

Ilyen és ehhez hasonló jó kijelölt, egynapos eső után is jól járható turistaút fogadott minket:

Visszafelé olyan szerencsénk volt, hogy senki nem volt a Zsivány szikláknál. Így már jobban körbe tudtuk járni, bujkálni az ösvényeken, fotózni. Ekkorra L is lemert jönni a bottal. Azt kell mondjam, hogy jó segítség volt nekik. Igaz olykor rendellenesen akarták használni, de ilyenkor kell a szülői szigor. Nehogy már ellustuljunk V-vel. ;)

Magabiztosabb volt a mozgásuk bottal, és jobban is haladtunk. Mindenképpen megérte a beruházás. Ezt megelőzően alkalmanként ha találtunk egy hosszú faágat azt is használtuk. Ezek azonban nehezek, hamar elfáradt a srácok karja tőle. Ilyenkor igyekeztek ránk tukmálni, dehát nekem megvolt a saját, V. meg mehetett volna kettővel, holott egyet sem akar, ebből mindig konfliktus lett.
Ellenben ezek a botok eleve könnyűek (modellje válogatja), és ha elakarjuk tenni kicsire összecsukhatók, így a zsákba tehetők, vagy arra rögzíthetők. Mindenképpen hasznosabbak, bár sokan a kietlenebb kéktúra szakaszokon felbukkanó kóbor kutyák ellen kifejezetten a fa botot ajánlják. Ha valaki ilyen helyre készül, érdemes ezt is számba venni!

Így utólag azt mondom, nagyon jó, hogy nem mentünk végig, hanem ugyanazt az útvonalat tettük meg visszafelé. Így ugyanis érzékelhettük, micsoda különbség így, egyedül lenni a szikláknál. Ég és Föld! Hatalmas élmény volt, amit kár lett volna kihagyni!

Visszaérve megettünk még egy-egy Magnumot jutalmul, majd fotózkodtunk kicsit a Rezső kilátónál. Itt ismét rémesen sokan voltak..... De a kilátás....

Megért eljönne erre a túrára (is). Gyönyörű látnivalókat láttunk, és egyáltalán nem volt megterhelő sem nekünk, sem a gyerekeknek.

Ellenben legközelebb a Zsindelyesnél parkolunk, mert mire visszaértünk egy csinos kis számla várt minket, hogy utaljuk át a parkolási díjat, 200 Ft/óra. A zsindelyesnél ugyanezt leehettük volna. :D

Mivel az én programom bemondta az unalmast, így csak a pároméra hagyatkozhattunk. Új program nálunk, így meg kell még tanulni a kezelését. Az biztos, hogy V. próbálta menteni az adatokat, de valamiért nem mentette, vagy nem tudni hova.....

Amire emlékszik: 15,5 km körül lehetett így a túra a kitérőkkel egyetemben, ami 6,5 óra körül tettünk meg. A szintkülönbséget megjártuk oda vissza 350 m.

Két pecséttel, és 4 megtett kilométer igazolásával lettünk gazdagabbak. Na meg az élmények!